Stambieji prekybininkai žaidžia procentais ir mūsų jausmais

cal2009-03-31  tagŽymos: , ,   Paskelbta kategorijose Žvilgsnis į piniginę

nuolaidosMažėjanti apyvarta, šalies prekiautojus verčia imtis beveik netradicinių, Lietuvos pirkėjui, sprendimų, siekiant bent kiek atgaivinti sumažėjusias pardavimo apimtis. Dar visai nesenai nemaža dalis vilniečių naktį šturmavo „Maxima LT“ parduotuvę, o štai praeitą sekmadienį (2009-03-29), panašios marketingo taktikos ėmėsi ir vienas didžiausių buitinės technikos pardavėjų Lietuvoje – „Topo centras“.

Tiesa, pastarasis nebevertė pirkėjų naktinėti, ir akcijos laikotarpiu pasirinko sekmadienio dieną. Situacija, toli gražu, nepriminė grūsties, kurią teko atlaikyti UAB „Maxima LT“ apsaugos darbuotojams, tačiau pasistumdymų būta. Teko, visiems, norintiems ką nors nusipirkti, ir nemažai laiko eilėse pastovėti.

Stebint panašias akcijas ir lietuvių reakciją į jas, galima būtų pagalvoti, kad lietuviams ekonomine krize net nekvepia. Vos pamatę parduotuvės vitrinoje iškabą su procentų simboliu, tuoj apimti masinės pirkimo manijos ima grūstis vidun ir šluoti viską iš lentynų. Kaip rodo praktika, tokių masinių išpardavimų metu, pirkėjai dažnai įsigyja ir tokių prekių, kurios vėliau tik dulka ir bereikalingai užima vietą, kur nors giliai spintelėje. Nesvarbu, kad daiktas neveik nereikalingas, svarbu, kad jį galima įsigyti sąlyginai pigiai. Taip ir tuština lentynas ir savo pinigines tautiečiai.

Kiek juokingai atrodo ir pačių prekybininkų vieši pareiškimai, kad tokių išpardavimų metu, jie prekes pardavinėja praktiškai be jokio antkainio ir iš to nieko neuždirba. Kas jau kas, bet prekybininkai tikrai moka pasiskaičiuoti ir savęs tikrai nenusiskriaus. O jei kuri prekė ir parduodama be jokio prekybinio antkainio, tai dažniausiai tai būna prekė su einančiu į pabaigą galiojimo laiku arba paprasčiausia sandėlių valymo pasekmė. Juk geriau prekę parduoti, kad ir už savikainą, nei išvis ją išmesti ir negauti nieko.

Kita, tokių išpardavimų priežastis, yra labiau paslaptingesnė nei prekybos apyvartos didinimas. Rengiantis tokias akcijas prekybininkas, iš to gauna ne taip jau mažai ir papildomų naudų. Kažkas būtinai apie tai parašys ar viešai pakalbės, todėl tai nemokama reklama. Bus išparduotos senos ir sandėlyje užsigulėjusios prekės, todėl bus galima atnaujinti asortimentą. Galų gale ir pritrauktos masės žmonių, įtakos ateinančių laikotarpių pajamas. Juk vienas ar kitas matytas daiktas, dažnai priverčia mus netiesiogiai pareklamuoti jį savo kaimynams, giminėms ar kolegoms.

Nevengia mūsų prekybininkai ir pagudrauti. Skelbdami, kad nuolaidos taikomos visoms prekėms, dažnai prieš akcijos laikotarpį specialiai pabrangina prekes, kad pritaikyta nuolaida nenuskriaustų jų pačių. Arba specialiai iš prekybos išima naujesnes ir populiaresnes prekes, o asortimentą papildo sandėlio likučiais, kuriais norima atsikratyti.

Kita vertus, tokie išpardavimai nėra toks nekaltas dalykas ir pačiam prekybininkui. Per trumpą laikotarpį gautos didesnės pajamos, dažnai iššaukia visišką štilį pasibaigus akcijai. Neretai galima pastebėti kaip kitą dieną, po akcijos, parduotuvėje vaikšto tik pardavėjai. Ne pirmos būtinybės prekėmis, per paskelbtą akciją, apsirūpinę gyventojai, ilgokai nebeužsuka į panašiomis prekėmis prekiaujančias parduotuves, kadangi priversti taupyti arba mokėti lizingo įmokas.

Vartojimas, vartojimas ir dar kartą vartojimas. Taip buvom įpratę paskutiniuosius keletą metų. Panašu, kad įpročio vis dar nesugebam atsikratyti. Miegą ar savaitgalį aukojam vardan to, kad pasistumdyti spūstyje ir įsigyti prekių bei sutaupyti vieną kitą litą? Švelniai tariant, keistoki tie mūsų prioritetai.

UAB „Maxima LT“, atrodo patenkinta, naktine prekyba Vilniuje, tad netrukus turėtų panašios akcijos pasirodyti ir kituose, didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Belieka tik laukti antraščių, apie naktines žmonių spūstis prie parduotuvių Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ar Panevėžyje. Ir kaip visada, pasistumdę naktį po prekybos centrą, kitą rytą galėsim džiaugtis sąlyginai pigiau įsigytu kinietišku gaminiu bei pasiguosti, kaip sunku gyventi ekonominio nuosmukio metu.

Rašyti komentarą