Atgal prie vairo tik po pokalbio su psichologu

cal2009-06-28  tagŽymos:   Paskelbta kategorijose Menas žinoti

vairuotojasNuo 2009 m. liepos 1 d. įsigalioja nauja tvarka, apibrėžianti, prasižengusių vairuotojų, kuriems laikinai buvo atimta teisė vairuoti, grįžimą prie vairo. Už kelių eismo taisyklių pažeidimus, vairuotojo pažymėjimo laikinai netekę vairuotojai, privalės praeiti papildomą, ne trumpesnį kaip 2 akademinių valandų, mokymo kursą, kuriuo metu teks pasikalbėti net su psichologu ir aptarti asmeninės atsakomybės klausimus.

Ką gi, tai puiki galimybė bent šiek pakelti Lietuvos ekonomiką, kelių chuliganų sąskaita, nes už mokymus vistiek teks susimokėti. Tačiau ar tai duos laukiamą efektą ir pagerins eismo saugumą Lietuvos keliuose? Turbūt, kaip daugelis pasakytų, ne! Ir visai nenuostabu, kad daugelis taip pasakę būtų teisūs. Visų pirma dėl to, kad daugelis lietuvių, puikiai žino kaip atliekami visi privalomi patikrinimai. Juk paprastai gydytojai labiau užsiima tikrais ligoniais, nei iš pažiūros sveikais, kuriems tereikia parašo. Štai, kad ir eilę metų buvęs privalomas medicininis patikrinimas vairuotojams. Tokie tikrinamieji juk net pas gydytoja nepatekdavo. Čia pat registratūroje susimokėjus keletą litų, slaugytoja užpildydavo reikiamą pažymą ir ištaikiusi momentą kai gydytojas neturi pacientų – pakišdavo jam pasirašyti. Gerai jei tikrinamam vairuotojui nors regėjimą patikrindavo. O jei netyčia toks vairuotojas dar ir pažįstamą kokioj gydymo įstaigoj turi – tai išvis viskas būdavo sutvarkoma už akių. Be to, negi ponas Susisiekimo ministras E. Masiulis tikisi, kad pavyks žmogų perauklėti per pusantros valandos? O gal tuo tiki kas nors iš tokios tvarkos rengėjų ir sumanytojų? Na, bent jau didžioji dalis Lietuvos visuomenės, tikrai tuo netiki.

Taigi, pagal tokią praktiką, visai nesunku nuspėti kaip bus su tais mokymo kursais ir psichologo konsultacijom. Aišku, pinigėliai nuo visų prasižengusiųjų bus renkami, taigi nors įstaigoms, organizuosiančioms tokius mokymus, gyvenimas pagerės. Gal net kažkiek papilnės ir skylėtas Lietuvos biudžetas. Tačiau įvardinti tai, kaip vairuotojus drausminančią priemone ir priemonę, skatinančią asmeninę atsakomybę – būtų per daug optimistiška.

Rašyti komentarą