Ar tikrai kažkam nepatinka, kad „Norfa“ atsisako 20 proc. antkainio?

cal2009-08-03  tagŽymos: , ,   Paskelbta kategorijose Menas žinoti

norfaNesenai, masinėse informavimo priemonėse, sulaukėme šiam laikui kiek neįprastos, naujos reklamos, kuri privertė suklusti ir pasidomėti plačiau. Kalbame apie naująją mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ reklamą, kurioje ji skelbiasi atsisakanti iki 20 proc. antkainio prekėms, tačiau esą kažkam tai labai nepatinka. Internetinėje erdvėje tokios reklamos skydelis net siūlo išreikšti savo nuomonę, kam (pirkėjams, tiekėjams, kitiems tinklams, ufonautams ar kita) toks antkainio mažinimas nepatinka. Panagrinėkime atidžiau, kas tai per reklama ir ko ja siekiama.

Kad „Norfa“ atsisako iki 20 proc. savo antkainio – į naudą turėtų būti pirkėjui ir galbūt tiekėjui, nes jam pasak „Norfos“ pranešimo spaudai ir toliau bus mokama ta pati kaina, o apyvarta turėtų didėti. Teoriškai, pagal šią reklamą, turėtume sulaukti šiek tiek atpigintų prekių „Norfos“ mažmeninės prekybos parduotuvėse. Tokia turėtų būti šios reklaminės kampanijos viešoji pusė, už kurios turėtų „užsikabinti“ daugelis mūsų. Tačiau yra ir kita šios reklamos pusė, kuri nėra tiek viešai matoma. Pirmiausia, tai esminis šios reklamos kampanijos uždavinys yra pervilioti pirkėjus iš kitų prekybos tinklų. Tą puikiai įrodo ir dar nuo žiemos besitęsiantis kainų karas, kurį neoficialiai buvo paskelbę 2 prekybos tinklai: „Maxima“ ir „Norfa“. Kartais jau net juokinga pasidarydavo, kai po vieno prekybos centro reklamos apie ypatingas kainas tam tikriems produktams, sekdavo kito prekybos centro reklama, kuri tuos pačius produktus siūlydavo dar keliais procentais žemesne kaina. Kaip pavyzdį būtų galima paminėti tai, kad jei „Maxima“ prekybos tinklas sugalvodavo visą savaitgalį vynuoges pardavinėti su 20 proc. nuolaida, tai „Norfa“ darydavo tą patį tik nuolaida būdavo 25 procentai. Suprantama, jog toks tylus karas ilgai tęstis negalėjo. Visai tikėtina, jog įsiplieskusį kainų karą buvo pabandyta užgesinti, tačiau dėl kažkokių priežasčių atrodo to padaryti nepavyko. Savaime aišku jog tai gerai ir tik į naudą pirkėjui. Naujoji, pusiau socialinė, reklama, atrodo yra to nesėkmingo bandymo išdava.

Nesunku įsitikinti ir tuo, kad „Norfa“ šioje reklamoje užėmė nuskriaustojo vaidmenį. Esą „va, mes norim mažinti kainas, tačiau kažkas dėl to ant mūsų labai pyksta“. Puikiai sužaista pirkėjo jausmais – juk visada lietuviai palaikė nuskriaustuosius, o čia dar ir nauda patiems pirkėjams. Ar begalima įsivaizduoti geresnį būdą įmonės vardo populiarinimui ir pardavimų skatinimui?

Internetinėje erdvėje pateiktas reklaminis skydelis – taip pat vertas pagyros. Galimybė atspėti „kam tai nepatinka“ – puikiai leidžia sekti tokios reklamos efektyvumą. Belieka tik suskaičiuoti kiek buvo tokių spėjikų ir ganėtinai tiksliai galima nustatyti, kiek asmenų pastebėjo įmonės reklamą. Juk smalsumas pražudė ne tik katę, bet ir ne vieną internautą?

Reikia pripažinti ir tą faktą, jog su naująją reklama konkurentams įgelta tikrai skaudokai. O paskaičius dar ir šitą, tuo puikiausiai galėtų susidomėti jau ir Konkurencijos taryba. Visai realu, kad to nepraleis pro ausis ir kiti prekybos tinklai, todėl jau netrukus būtų galima tikėtis atsakomųjų veiksmų ir iš kitų mažmeninės prekybos tinklų. Karas tęsiasi ir nepanašu, kad artimiausiu metu būtų ruošiamasi sudėti ginklus.

Tačiau yra ir dar viena faktas, kuris turėtų priversti sunerimti ne tik konkurentus, bet ir daugelį iš mūsų. Antkainio sumažinimas penktadaliu, tarsi atvėrė ne kiekvienam pirkėjui prieinamą informaciją, jog ir pati „Norfa“ nesibodėjo taikyti gana didelius antkainius. Juk kainos sumažinimas penktadaliu, tai dar nereiškia jog įmonė prekes pardavinės pigiau nei jas įsigyja pati? „Norfa“ vistiek pasiliks kažkokį rezervą, kuris neleis jai patirti nuostolių. O iš to seka natūralus klausimas: jei jau antkainį galima sumažinti 20 proc. ir vistiek nemažai uždirbti parduodant, tai kokie antkainiai buvo iki šiol? O tuo labiau kokie antkainiai yra taikomi kitose prekybos tinkluose, kur kainos ir taip aukštesnės? Suteikti pagrindo tokiems pasvarstymams, yra žalinga ne tik konkurentams, bet ir pačiai reklaminės kampanijos autorei – „Norfai“. Tiesa, situaciją kiek pataiso žodelis „iki“, kuriuo „Norfa“ tarsi apsidraudžia arba pasilieka kelią, kuriuo būtų galima iš visos užvirtos košės išlipti sausai – juk niekas negalės priekaištauti, jei pasirodys, kad „Norfa“ antkainius sumažino tik 1 proc. Juk tai irgi puikiausiai įsitenka į savoką „iki 20 proc.“.

Nuo pat savo įsikūrimo pradžios (1997), UAB „Norfos mažmena“, kuri ir valdo „Norfos“ prekybos tinklą, buvo pigiųjų prekybos tinklų atstovė. Ne vienam teko pastebėti, kad šiame prekybos tinkle kainos buvo žemesnės net ir ekonominio pakilimo metu. Tokio žaidėjo atėjimas į rinką, neišvengiamai pakoregavo ir rinkos senbuvių „žaidimo“ taisykles, kas ypatingai tapo svarbu užgriuvus sunkmečiui. Pasak norfa.lt tinklalapio, „Norfoje“ dirba 4280 darbuotojų, o 2008 metų prekių ir paslaugų pardavimai siekė 1,698 mlrd. litų. Be prekybos tinklų, įmonė valdo ir vaistinių tinklą, pažymėtą „N“ ženklu.

Komentarų: 7

  1. Arvydas - 2009-08-03

    Truputį neteisingai parašei. Antkainio sumažinimas 20% visiškai nereiškia kad prekės atpigs penktadaliu. Imk pavyzdį:

    Prekė kainuoja 1 Lt pas didmenininkus. Norfos antkainis tegu būna koks 10%. Taigi prekės kaina lentynos yra 1 Lt 10 ct. Tuomet jei mažina antkainį 20%, tai reiškia nuo tų 10 ct, kuriuos užsidėjo Norfa: 10 ct * 0,20 = 2 ct. Tuomet po antkainio sumažinimo galutinė prekės kaina lentynoje yra 1,08 Lt. Šiuo atveju galutinė prekės kaina sumažėjo tik 1,8%.

    Skirtingos prekės turi skirtingus antkainius todėl skirsis ir tikroji prekės nuolaida. Bet kokiu atveju kainų mažėjimas yra gerai. :)

    [Atsakyti]

    Grantas atsakė:

    Dėkui, Arvydai. Atrodo pasitaisiau…

    [Atsakyti]

  2. Gintaras Slavinskas - 2009-08-04

    Aš ir iš pradžių buvau panašios nuomonės, kaip ir šiame įraše išdėstytos. Tačiau yra dar viena medalio pusė, o kas jei kiti prekybos tinklai šantažuoja tiekėjus nebendradarbiauti su Norfos prekybos tinklu, kadangi jis tiekėjų produkcija pardavinėja mažesnėmis kainomis? Tada tiekėjui iškyla dilema ar nutraukti ryšius su Norfos prekybos tinklu ar juos išlaikyti ir vėliau bijoti, jog X prekybos tinklas nutrauks ryšius su pačiu tiekėju.

    P.S. keista, kad nepastebėjote reklamoje besikeičiančių klaustukų spalvų. Jie pasikeičia tris kartus ir tos spalvos yra trijų prekybos tinklų – Maxima, Rimi, Iki.

    [Atsakyti]

    Grantas atsakė:

    Dėl spalvų buvau apie tai pagalvojęs, tačiau vis tik nusprendžiau į tai neatkreipti dėmesio… Truputį suabejojau.
    O dėl spaudimo tiekėjams, tai visiškai realu ir tuo jau turėtų domėtis atitinkamos instancijos.

    [Atsakyti]

  3. As - 2009-08-05

    Tai vadinas – „…kai samprotaujantis nieko nesupranta…“.

    [Atsakyti]

  4. Paulius - 2009-08-05

    Įdomūs pamastymai :) bet cia gi marketingas ir faktas vienas reklama tikrai pasiteisino nes buvo visu pastebeta, o kai pastebi ir kalba apie tave tai jau didelis laimejimas imoniai kurios reklama ten yra ;)

    [Atsakyti]

  5. Tadas - 2009-08-19

    Na bet kokiu atveju norfoje beveik viskas pigiau. Kad ir nektarinai norfoj pirkau pastoviai po 2,99 ir sugalvojau uzreiti pries 2 savaites i maxima ziuriu 6,99. Atsoko fantazija ir nepirkau. Arba arbuzai visa vasara po 0,99 norfoje, o Maxima 50% brangiau, ir vaidina tipo akcija padare sia savaite 0.99 :). Kas maximoj pigiau tai duona ir batonai, Norfoj yra brangiau, o ir duona kuri pigiausia norfoj tai neskani labai saldi, tai ir perku maximoj.

    [Atsakyti]

Rašyti komentarą