Norfa priešinasi kitų prekybos tinklų spaudimui
2009-08-05 Žymos: Kainos, Nuolaidos, Reklama Paskelbta kategorijose Menas žinoti
Nesenai teko apžvelgti naująją mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ reklamą, kurioje klausiama kam nepatinka, kad šis prekybos centras savo antkainį prekėms sumažino iki 20 proc. Pasirodo tokia reklama ne tik įmonės rėmimo priemonė, bet ir pagalbos šauksmas.
Kaip teigia prekybos tinklo „Norfa“ vadovai, pastebima tendencija, kad tiekėjai tiesiog reikalauja padidinti antkainį, o to nepadarius, paprasčiausiai atsisako tiekti savo produkciją į šio tinklo parduotuves. Iš pirmo žvilgsnio situacija sunkiai logiškai paaiškinama – kaip sunkmečiu, kai masiškai krinta vartojimas ir dėl to pinga prekių kainos, kažkas gali atsisakyti galimybės padidinti pardavimus ir reikalauja padidinti prekių antkainius, juolab kai iš tiekėjų produkcija ir toliau perkama senomis kainomis? Tačiau tai tik pirmas įspūdis. O viską geriausiai paaiškina bendrovės „Baltijos delikatesai“ vadovo ištarti žodžiai: „Tai mums nenaudinga. Juk yra ne vienas tinklas.“
Spaudimas ir negražios žaidimo taisyklės! Taip geriausiai būtų galima įvertinti šią situaciją. Realu, kad situacija galėjo susiklostyti pagal toliau pateiktą scenarijų. Kiti prekybos tinklai, nenorėdami prarasti pirkėjų ir mažinti prekių antkainių, kas atsilieptų jų veiklos rodikliams – nutarė imtis negražios taktikos. Tiekėjams iškeltas ultimatumas: „Arba jūs susitariate su „Norfa“, kad jie padidintų antkainį savo prekėms, arba mes atsisakysime pardavinėti jūsų produkciją.“ Žinoma, tiekėjai bijodami prarasti galimybę bendradarbiauti su kitais tinklais, užvertė prekybos tinklą „Norfa“ laiškais, reikalaujančiais padidinti jų prekių antkainius. Iš viso to gavosi kažkoks iškreiptas rinkos reguliavimas, primetant savo žaidimo taisykles kitiems rinkos dalyviams, kas aišku neleidžia pirkėjams pasiūlyti prekių žemesnėmis kainomis.
Ši situacija dar kartą verčia įsitikinti, kad kontroliuojančių valstybės institucijų teiginiai jog Lietuvos mažmeninės prekybos rinka nėra monopolizuota ir viskas joje gerai – neatitinka šių dienų realybės. Panašu, kad karteliniai susitarimai egzistuoja ir čia. Gal jau pats metas įrodyti, kad mūsų mokesčiai ne veltui yra mokami?
Kiti kategorijos įrašai:
- Lietuvoje išrastas judančio žmogaus tapatybės identifikavimo prietaisas 2013-01-28 0
- Neradę IT specialistų Lietuvoje, darbuotojų ieškos ir užsienyje 2012-07-27 0
- TEO LT padidino mokestį už internetą. Vartotojai gali nutraukti sutartis be netesybų 2012-04-04 1
- Kas tikrai pirmiausia Omnitel? 2011-06-17 6
Komentarų: 6
Gintaras Slavinskas - 2009-08-05
Bjaurūs tie karteliai… Duok Dieve situacija pasikeis ir pasikeis į gerąją pusę.
[Atsakyti]
osam - 2009-08-05
Manau norfa labai rizikuoja, bet manau vis tiek iš loš labai daug.
Nes jei išeis senieji „ženklai“, ateis nauji perspektyvūs, ekologiški produktai.Bet kokiu atveju išloš pirkėjai.
[Atsakyti]
Grantas atsakė:
2009-08-05 12:58
Ne taip viskas paprasta. Vartotojų įpročius pakeisti sunkiausia ir tam reikia laiko. Juk daugelis atėję į bet kurį prekybos centrą apsipirkti, ieškome įprastų prekių, kurias ir perkame nuolat. Eksperimentams pirkėjai toli gražu ne visada nusiteikę. O naujos prekės įvedimas į rinką išvis ilgas ir tęstinis procesas, kuris esamu laiku dar ir visokeriopai brangus.
[Atsakyti]
Eugenijus - 2009-08-06
Slykstu. Itariu to kartelio priekyje isdidziai stovi maksima. Nebe pirmas kartais kai skelbiami tokie ultimatumai tiekejams.
[Atsakyti]
ZOpa - 2009-08-13
Jusu komentaru nesimato ant FF3.5.2 windos ***?
[Atsakyti]
Grantas atsakė:
2009-08-13 14:31
Ta pati naršyklė, versija ir OS. Viskas kuo puikiausiai matosi.
[Atsakyti]
Komentuoti