Kai tikrąją prekės kainą sužinai tik kasoje…
2009-11-10 Žymos: Kainos, Prekyba Paskelbta kategorijose Keturi kampai
Tikriausiai daug kam, apsipirkinėjančių prekybos centre, yra tekę susidurti su situacija, kai paėmę iš lentynos prekę ir pasiruošę už ją sumokėti ten pat nurodytą kainą, prie kasos staiga sužinote, kad prekė per tą laiką, kol atėjote iki kasos, „pabrango“. Aišku, tas „pabrangimas“ neįvyko taip greitai. Tai paprasčiausia klaida, kuri prekybos centruose pasitaiko ganėtinai dažnai. Ypač panašiu laikmečiu, kai keičiasi mokesčių tarifai, pinga ar brangsta žaliavos, logistika ar kitų su prekės pagaminimu ir transportavimu susijusių prekių kainos. Dėl to dažniausiai keičiasi ir daugumos prekių kainos ir kaip taisyklė – naujosios turi tendenciją nepasiekti lentynų.
Pakeisti kainas prekių duomenų bazėje nėra taip sudėtinga. Paprasčiausiai sėdi darbuotojai (dažniausiai centriniame prekybos centro biure, Vilniuje) ir pagal nurodymus kasdien perkainoja konkrečias prekes. Daug didesnė problema yra su naujų kainų kortelių atspausdinimu ir jų išnešiojimu po prekybos salę. Kaip žinia, daugelis prekybos centrų netgi sunkmečiu nepasižymi pavyzdine tvarka darbuotojų darbo organizavime, todėl tokios „klaidos“ (jei tai galima pavadinti klaidomis) pasitaiko ir šiandien.
Tad ką daryti tokiu atveju? Aprėkti visiškai nekaltą kasininkę ir atsisakyti pirkti tokią prekę? Dar labiau aprėkti ir išvis nieko nebepirkti? O gal primygtinai reikalauti, kad prekė Jums būtų parduota už tą kainą, kuri nurodyta lentynoje? Na, o gal tik tyliai mintyse nusikeikti ir nieko nesakius sumokėti už konkrečia prekę brangiau?
Teisiniu aspektu, Jūs turite dvi išeitis: pirkti prekę už jau „padidėjusią“ kainą arba nepirkti jos išvis. Taip yra todėl, kad galutinė kaina, už kurią pardavėjas sutinka parduoti prekę yra būtent ta, kurią rodo prekių duomenų bazė, tai yra – kasos aparatas. Tokia praktika yra įsigalėjusi tarp mažmenine prekyba užsiimančių įmonių, kadangi pagal LR Civilinį kodeksą, teisėtai prekė gali būti perleista kito asmens nuosavybėn tik už galutinę kainą, kurią nustato pardavėjas, o pirkėjas už tokią kainą sutinka ją įsigyti. Jokie kitokie reikalavimai ar pretenzijos čia nėra galimi. Tai iš esmės nusako faktą, kad lentynose gali gulėti penkios skirtingos prekės kainos, tačiau paskutinė ir tikra bus tik ta, kurią parodys kasos aparatas.
Čia iškart galite paklausti – o kaip pirkėjų teisės? Teisė į teisingą ir neklaidinančią informaciją? Taip. Tokia teisė yra, tačiau… Pirmiausią ką reiktų įrodyti yra tai, kad Jūs, kaip pirkėjas, patyrėte kažkokią konkrečią žalą dėl to, kad prekybos centras Jums laiku ir vietoj nesuteikė teisingos informacijos apie prekės kainą. Kiek tai realu Lietuvos teismuose, spręskite patys…
Na, o visi šūkavimai ir rėkimai ant kasininkių yra tik savęs ir kitų negerbimas, nes iš esmės – kasininkė dažniausiai būna niekuo dėta, dėl įsivėlusios klaidos. Ji tik paprasčiausiai sėdi ir skenuoja prekes, bei paima iš pirkėjų pinigus ir atiduoda grąžą. Daug labiau kalta pati prekybos centro sistema, kuri nesugeba užtikrinti, kad visi prekių kainų pasikeitimai pasiektų ir prekių lentynas. Iš esmės, labai sunku būtų apkaltinti net konkretų prekybos centro darbuotoją, netgi tą, kuris yra tiesiogiai atsakingas už tai, kad prie konkrečios prekės visada būtų reali kaina, kadangi kaip žinia prekybos centruose žmonės dirba pamainomis, personalas dažnai keičiasi, o tai, savaime aišku, negali užtikrinti idealios darbo tvarkos.
Tačiau yra ir kita pusė. Pirkėjas. Kartais pirkėjas labai nusivilia negalėdamas įsigyti „pabrangusios“ prekės arba, net viską stropiai apskaičiavus, pasirodo ima ir pritrūksta pinigų, nes kažkuri prekė pasirodė kainavo daugiau nei buvo nurodyta prekių lentynoje. Aišku, tai ir nemalonu, ir nepatogu. Dar blogiau, kai tokią klaidą pastebime tik namie, peržiūrėdami kasoje gautą čekį. Nebegalėdami įtakoti situacijos, jaučiamės, tikrąją to žodžio prasme, apgauti. Taigi ar galime kaip nors išvengti tokių situacijų? Jei šį klausimą adresuotume pirkėjams – tikriausiai ne. Gal tik galėtų nuskambėti ir taip dažnai visur sutinkamas pasiūlymas, jog „grąžą reikia tikrinti prie kasos“. Tačiau jei šis klausimas būtų užduotas pardavėjams, tai atsakymas be abejonės turėtų būti teigiamas. Pardavėjams tikrai dar yra kur tobulėti ir kaip vienas iš sprendimų būtų siūlymas daugiau dėmesio skirti personalui, jo kvalifikacijai, atsakomybei ir požiūriui į darbą. Tačiau tam pirmiausia būtina ne tik padidinti darbo užmokestį, bet ir sumažinti darbo krūvį. O tai Lietuvoje dar matyt bus negreit.
Yra ir kitų, modernesnių sprendimų. Vienas tokių – elektroninės kainų kortelės arba elektroninė kainų juosta per visą lentyną, kur šalia prekės visad degs ta kaina, kuri bus įvesta į prekių duomenų bazę. Tačiau tai pakankamai brangus ir pakankamai nelankstus sprendimas, ypač turint ribotą prekybos salės plotą.
Gerų apsipirkimų ir kuo mažiau nesusipratimų parduotuvėse!
Kiti kategorijos įrašai:
- Olandijoje – ne tik teorinės, bet ir praktinės žinios 2012-10-23 0
- Odontologai užaugins naująją kartą be grąžtų ir adatų 2011-05-02 1
- Prekybos centro „Cento“ maldelė tualete 2011-03-22 2
- Sveikinimai. Ar iš tikro tai daryti šitaip lengva? 2010-12-06 2
Komentuoti