Pardavimai naktį, kai dovanojama pagalvė

cal2010-03-06  tagŽymos: ,   Paskelbta kategorijose Gatvės balsai

Nesenai grant.lt tinklaraštį pasiekė reklamos bendrovės „TradeMax“ laiškas apie paskelbtą naktinę prekybą, kurios metu, visiems užsisakiusiems prekių per šios bendrovės internetinę prekybos sistemą naktį (nuo 23 val. vakaro iki 7 val. ryto) už 200 Lt ir daugiau, dovanojama grikių lukštų pagalvė.

Nuo 2007 metų pabaigos Vilniuje veikianti reklamos bendrovė „TradeMax“ valdo internetinę pardavimų sistemą pasiekiamą adresu http://www.lpromo.lt Čia pirkėjams siūloma įsigyti pačios įvairiausios reklaminės atributikos: nuo paprasčiausių suvenyrų iki rūbų, avalynės ir net saldumynų. Šiuo metu bendrovė paskelbė akciją „Naktis“, kurios metu (visą 2010 metų kovo mėnesį) klientams siūloma prekes užsisakyti naktį ir dovanų gauti grikių lukštų pagalvę.

Pasirinkta pardavimų skatinimo strategija nėra nauja. Dar pernai didieji prekybos centrai organizavo ne vieną naktinės prekybos akciją, kurios metu buvo galima įsigyti įvairių prekių pigiau. Tačiau tai vyko „gyvoje“ prekyboje. Prekyba internetu, kaip šiuo atveju, turi šiokių tokių išskirtinimų. Visi puikiai supranta, kad prekyba (o gal tiksliau užsakymai) internetu vyksta ištisą parą. Čia nereikia pardavėjo, kuris pasitikdamas pirkėją nusišypsotų, paimtų pinigus, supakuotų prekę ir padovanojęs pagalvę palinkėtų geros kelionės namo ir saldaus miego. Čia daugelį šių svarbių misijų atlieka web technologijos, kurios programuotojo rankomis ir protu paklūsta internetinės pardavimo sistemos savininkui. Štai todėl, paros laiko akcijos internetinėje prekyboje yra beveik nenaudojamos. Sakau beveik, nes kai kada, tačiau labai retais atvejais, tai būna taikoma didelių prekybos sistemų, siekiant subalansuoti lankytojų ir pirkėjų srautus. Tačiau daug dažniau yra tiesiog išskiriami papildomi technologiniai resursai, kurie užtikrina, kad ir žymiai padidėjęs lankytojų ar pirkėjų skaičius, nesukeltų prekybos sistemos „lūžimo“. Bendrovės „TradeMax“ paskelbta akcija tikrai negalėtų pretenduoti į šią kategoriją, todėl jos paskelbta akcija tikriausiai yra tik bandymas išjudinti įstrigusius pardavimus.

Kitas, ne mažiau svarbus aspektas yra įmonės siūloma produkcija ir jos tikslinė rinka. Suprantama, kad reklaminę atributiką dažniausiai perka juridiniai asmenys, tai yra įmonės, verslo subjektai, kurių biurai naktimis paprastai nedirba. Negi bendrovė „TradeMax“ tikisi, kad dėl grikių lukštų pagalvės, įmonės pradės dirbti naktimis, o jų darbuotojai po 23 val. puls užsakinėti puodelius, marškinėlius ar saldainius? Naktinė prekyba būtų bent kiek pateisinama tik tuo atveju, jei ji būtų nukreipta į privačius asmenis, kurie tokiu metu paprastai sėdi namie ir interneto pagalba galėtų dalyvauti panašioje akcijoje.

Jau nuo seno pardavimų skatinimo politikoje yra žinoma, kad įvairios akcijos, nuolaidos ir dovanos geba daryti milžinišką poveikį. Tačiau čia svarbu ne tik KAS yra naudojama, bet ir KAIP tai naudojama. Dovanos aišku padeda pritraukti potencialius pirkėjus, net jei jos ir nebrangios ar riboto panaudojimo (kaip šiuo atveju, pagalvė juk paprastai gali būti panaudota tik ant jos gulint, kas paprastai biure nepraktikuojama), tačiau ar verta siūlyti dovanų pagalvę už tai, kad pirkėjas užsisakytų prekių nakties metu? Juk siūlanti pagalvę įmonė tarsi netiesiogiai skatina apdovanotąjį eiti miegoti. O jei jis eis miegoti, aišku, kad neužsisakinės jokių prekių. Taigi, jei pasirinktas priemones ir būtų galima įvertinti teigiamai, tai už tai, kaip jos panaudojamos, būtų galima rašyti riebų dvejetą. Ta pati dovanų siūloma pagalvė suveiktų daug labiau, jei bendrovė „TradeMax“ ją pasiūlytų kartu su pirmu užsakymu, perkant tam tikras prekes ar tiesiog bet kurių prekių už tam tikrą sumą.

„Patiems darbščiausiems darbuotojams, kurie dirba net naktį – dovanosime grikių lukštų pagalvę Jūsų saldžiam miegui:)“ – rašoma lpromo.lt svetainėje. Matyt „TradeMax“ atstovams tokių darbuotojų tikrai nereikia, nors jų rūpinimasis kitų įmonių darbuotojų poilsiu tikrai pagirtinas.

Rašyti komentarą