Pasiskolinti Lietuvoje vis dar problematiška arba kaip aš skolinausi iš „Snoro“

cal2010-03-09  tagŽymos: ,   Paskelbta kategorijose Žvilgsnis į piniginę

Beveik kas mėnesį mažėjančios terminuotųjų indėlių palūkanos, vis dar nepaliaujamai mažėjantis VILIBOR (2010-03-08 6 mėnesių trukmės VILIBOR jau tik 2,53 proc.) atrodo turėtų smarkiai įtakoti ir bankų skolinimo politiką. Tačiau bent jau kol kas bankai neskuba lengva ranka dalyti kreditų. To priežastys – vis dar didėjanti bedarbių armija ir niekaip neatsigaunanti ekonomika. Tiesa, tiems savo klientams, kurie gauna nemažas nuolatines pajamas bankai net perša nedideles paskolas. Deja, sužavėti dabar ir juos ne taip lengva, kadangi tokių paskolų kaina pakankamai didelė. Vartojimo paskolas dabar bankai vis dar siūlo su maždaug 18-20 proc. metinėmis palūkanomis. O tiek mokėti nuolatines pajamas gaunantys klientai nėra linkę.

Pastaruoju metu populiarėja ir kitas skolinimo būdas – kreditinės kortelės. Klientui pageidaujant yra išduodama lustinė kortelė, kurios sąskaitai yra suteikiamas tam tikras kredito limitas. Klientas gali pasinaudoti suteiktu kreditu: apsipirkti prekybos vietose arba tiesiog pinigus išsigryninti bankomatuose ar bankų skyriuose. Už panaudotą kreditą tam tikrą dienų skaičių nereikia mokėti palūkanų. Suėjus numatytam terminui ir nepadengus kredito yra pradedamos skaičiuoti palūkanos, kurios taip pat siekia visus 20 proc. per metus.

Visi šie būdai pasiskolinti, kad ir kokie jie brangūs ar neatitinkantys realijų būtų, vistiek yra geresni nei skolintis iš greituosius kreditus teikiančių įmonių. Pastarosios skolindamos nedideles pinigų sumas trumpam laikotarpiui sugeba pritaikyti net kelių šimtų procentų metines palūkanas. Nors viską susijus su nedidelėmis pinigų sumomis ir trumpu laikotarpiu – sumos neatrodo tokios baisios.

Daugelis stambesnių bankų Lietuvoje savo klientams siūlo pasiskolinti net neatvykstant į banką. Pakanka prisijungti prie savo internetinės bankininkystės sistemos internete, užpildyti paraišką ir kelių minučių, valandų ar dienų bėgyje Jums bus duotas atsakymas dėl paskolos suteikimo. Nesenai tokią paslaugą pradėjo teikti ir bankas „Snoras“. O žinant šio banko „kioskelių“ tinklą ir darbo laiką, atrodytų, kad pasiskolinti keletą tūkstančių litų tikrai neturėtų būti sudėtinga. Tačiau tiesa kur kas sudėtingesnė.

Pabandžius užpildyti paraišką prisijungus prie banko „Snoras“ internetinės bankininkystės „Bankas internetu +“, to nepavyko padaryti tik ją pradedant pildyti. Nebuvo galima pasirinkti sąskaitos į kurią turėtų būti pravesta paskola. Jos paprasčiausiai nebuvo pasirinkime, nors ir sąskaitą ir debetinę kortelę šiame banke tikrai turiu.

Nepavykus užpildyti paraiškos internetu, neliko nieko kito kaip tik apsilankyti šio banko „kioskelyje“. Kiek palaukęs eilutėje, pagaliau palinkau ties vadybininkės langeliu ir išdėsčiau savo norus: paprašiau, kad kaip nuolatiniam klientui, turinčiam nepriekaištingą istoriją su šiuo banku ir, žinoma, gaunančiam nuolatines pajamas, kurių pilnai pakanka, kad gaučiau 5000 Lt. paskolą, tokia ir būtų man suteikta. Vadybininkė aiškiai liko labai nepatenkinta. Visaip bandė mane atkalbėti, siūlė ateiti kitu laiku, nuvažiuoti į kitą banko skyrių, bet galiausiai vistiek ėmėsi tenkinti mano norą. Preliminariai paskaičiavusi, pasakė, kad tokią sumą tikriausiai galėsiu pasiskolinti ir ėmėsi pildyti paraišką. Paėmusi mano asmens pasą ji ilgai bandė įvesti į sistemą šio mano dokumento numerį. Tačiau… nesėkmingai. Kažkur paskambinusi ir su kažkuo pasitarusi galiausiai ji pasakė, kad šiuo metu sistema neveikia ir todėl ji paprasčiausiai paruoš paraišką kai tik ji pradės veikti, o apie sprendimą informuos mane. Aišku nepamiršo užsirašyti visų mano duomenų. Tame tarpe ir mano telefono numerio. Taigi, nieko nepešus teko sliūkinti namo ir laukti.

O laukti teko ilgai. Pasibaigė diena, atėjo kita. Tačiau skambučio nesulaukiau. Teko užsukti dar kartą neprašytam į tą patį banko „kioskelį“. Pamačiusi mane vadybininkė tikrai nenudžiugo. Iškart ėmė teisintis, kad labai neturėjusi laiko, kad čia bet kuriuo atveju viskas ilgai užtruks ir kad vistiek geriau būtų nuvažiuoti į kažkokį kitą banko „Snoras“ skyrių. Tiek to, pamaniau, nebekankinsiu aš tos moterėlės, kuri toks jausmas, kad niekada nėra niekam pildžiusi tos nelemtos paskolos paraiškos. Apsilankysiu aš kitame „Snorui“ priklausančiame skyriuje. Tik kadangi neturėjau jokio noro kažkur toli trenktis, tai besimėgaudamas pavasarėjančiu oru ir atgyjančiu miestu, nukeliavau iki kito „Snoro“ kioskelio. Laimei čia eilių nebuvo, tad iškart kreipiausi į vadybininkę su prašymu paskolinti man tuos nelemtus 5000 litų. Pastaroji taip pat aiškiai liko nepatenkinta tokiu mano noru. Trumpai paklausiusi kiek aš uždirbu ir iš kiek narių susideda mano šeima, iškart pareiškė, kad vienam šeimos nariui turi likti nei daug, nei mažai – 1100 Lt. per mėnesį! Staiga, iš gana stabiliai ant šios žemės besijaučiančiu asmeniu, tapau vos ne balansuojančiu ant skurdo ribos. Atrodo bankas „Snoras“ tas pats, tačiau paslaugų sąlygos net tam pačiam mieste ryškiai skiriasi. O ir internete pateikta banko „Snoras“ paskolų skaičiuoklė matyt dar užsilikusi nuo 2007-ųjų.

Taigi… Išgirdęs iš banko vadybininkės tai ko visai nesitikėjau, nusprendžiau nepasiduoti ir palošti „va bank“. Prailginęs paskolos terminą iki maksimaliai galimo, mintyse greitai suskaičiavau, kad turėčiau įsitekti į ką tik man pastatytus rėmus. Tai išgirdusi, vadybininkė liko dar labiau nepatenkinta, bet paėmusi asmens dokumentą ėmė maigyti kompiuterinę pelę. Kiek pamaigiusi pareiškė savo verdiktą: „Sistema net neleidžia Jūsų vardu pildyti paraiškos!“ O tai tau! Iš patikimo ir nuolatinio kliento staiga tapau potencialus vagis! Na, bet sistema ir dar bankinė, turbūt geriau žino nei kažkokia vadybininkė, todėl pasiėmęs dokumentą tyliai kiūtinu lauk. Tačiau optimizmo neprarandu ir viešojo transporto pagalba pasiekiu trečiąjį „Snoro“ kioskelį. Šiame vadybininkė nusiteikusi kur kas geranoriškiau ir mielai sutinka padėti atlikti šį žygdarbį. Pradeda pildyti paraišką, tačiau… netikėtai pareiškia, kad beveik gyvybiškai svarbu yra atsivesti ir savo žmoną. Be jos esą paskolos galiu ir negauti. Beveik netekęs kantrybės ir su visiškai dingusiu noru skolintis nusprendžiu vistiek nepasiduoti ir apginti savo reputaciją. Vykstu į patį banko „Snoras“ skyrių. Čia sutinka tikrai maloniai, užpildo paraišką ir dar neatsikėlus nuo vadybininkės stalo – pinigai jau mano sąskaitoje. Pasirodo nesu jau toks blogas ir nepatikimas! Tik va noras turėti reikalų su tokia įstaiga – visai dingęs, tad nepraėjus nė mėnesiui, grąžinau visą paskolą ir uždariau visas sąskaitas šioje įstaigoje.

Štai tokia mano istorija su rusiško kapitalo finansine įstaiga Lietuvoje ir jos skolinimo politika. Na, o pabaigai, citata iš banko „Snoras“ internetinio puslapio apie paskolas vartojimui:

Vartojamąją paskolą iki 5 000 Lt galite gauti iš karto – Jums tereikia užsukti į bet kurį banko padalinį, o iš jo išeisite jau su paskola!

Per elektroninės bankininkystės sistemą „Bankas internetu+“, vartojamąją paskolą internetu galite gauti net nevykdami į banką.

Patys įsitikinkite, kaip greita ir paprasta paskolą gauti mūsų padaliniuose!

1-as žingsnis. Užsukite į bet kurį „snoriuką“ ar kitą banko padalinį.

Juos paprasta ir patogu rasti, nes rinksitės iš plačiausio Lietuvoje tinklo.

2-as žingsnis. Kad gautumėte vartojamąją paskolą, Jums su savimi tereikia turėti pasą, asmens tapatybės kortelę ar naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą.*

3-as žingsnis. Banko specialistas įves Jūsų duomenis į sistemą, kuri iš karto pateiks sprendimą dėl paskolos. Jį gausite net neatsitraukę nuo langelio!

4-as žingsnis. Jums liks tik pasirašyti dokumentus.

5-as žingsnis. Viskas – pinigai jau Jūsų kišenėje! Jais naudotis galėsite iš karto, nes vartojamoji paskola suteikiama į momentiškai išduodamą kredito kortelę „SNORAS SuperCard“.

Šaltinis: http://www.snoras.lt

Būtų juokinga, jei nebūtų graudu.

Komentarų: 6

  1. paskendes skolose - 2010-03-09

    o tai tau :) o zmogau :) kaip tau savo laiko negaila? geriau pasportaves butum ar kokia knyga perskaites :D dabar istaskei bereikalingai paskolos aptarnavimo mokesti ir pasigyrei visai lietuvai :D mastyt reikia su galva :D nesu savo kvailu noru apjuodint kitus :D sekmes :D

    [Atsakyti]

    Grantas atsakė:

    Niekas nieko nejuodina… tiesiog esamos situacijos nušvietimas ir tiek. O tas 60 ar 80 lt., kurį sumokėjau kaip paskolos administravimo mokestį, bet kuriuo atveju yra mažiau nei vieno mėnesio palūkanos. Taigi jis atsipirko per mažiau nei mėnesį po paskolos grąžinimo.
    O laiko tikrai nepagailėjau, nes pasidarė įdomu ir tuo pačiu pikta, kad visą laiką sąžiningai bendravęs su banku staiga tapau toks nepatikimas. Negi sąžininga praeitis jau šiais laikais nieko nebereiškia?

    [Atsakyti]

    Marijus atsakė:

    Prie ko čia bankas, jei tau snoriukų vadybininkės žioplos pasitaikė (ir net trys!)… Žinoma bankas kaltas, kad tokias laiko, bet visa tai galioja daugumai „vadybininkių“ iš mažesnių SEB ir Swedbankbank ir kitų bankų skyrių, pvz., esančių prekybų centruose. Taigi kitą kart eik tiesiai į pagrindinį esantį mieste skyrių ir problemos bus nuspręstos. O kodėl bankai pagaili lėšų darbuotojų apmokymui ar geresnių specialistų išlaikimui tai nežinau. Oi, kiek teko man vieną kart pavargti su Swedbanko darbuotoja ir vistiek sugadino nuotaika reikėjo kreiptis į kitą banko skyrių, kad išrašytų sąskaitos išrašą… O dar teko matyti, kaip NordLB banke vargo užsienietis dėl to, kad darbotoja nesugebėjo bendrauti angliškai.

    [Atsakyti]

    Grantas atsakė:

    Iš esmės… problema ta, kad šis bankas labai prastai organizuoja savo veiklą. Esminis trūkumas – apačia nežino ką nusprendė viršus. Elementariausias to pavyzdys – skirtingai interpretuojamos paskolos sąlygos. Viršus sąlygas jau senai pakeitė, o iki apačios tai dar neatėjo. Be to, kad neveikia anketa paskolai gauti čia jau grynai viso banko problema.
    Su išrašu Swedbank ir man tas pats buvo. Atsinešiau savo atsispausdintą išrašą ir tereikėjo tik parašo ir spaudo. Vienas rajoninis skyrius kategoriškai atsisakė tai padaryti ir viskas ką galėjo pasiūlyti, tai tik susimokėti už išrašą atspausdintą vietoj ~ 30 Lt. Tuo tarpu kitas banko skyrius tame jokių problemų neįžvelgė ir tuoj pat patikrinusi vadybininkė pasirašė ir uždėjo spaudą. Tai nekainavo nei cento. Kaip ir sakiau – problema ta pati – viršaus sprendimai iki apačios kažkaip neateina. Bent jau iki rajoninės apačios.

  2. Egle - 2010-05-20

    Kad paskola netaptu Jusu baisiausiu kosmaru, reikia dometis kaip geriausiai paskola pasiimti. Vat neblogas tinklapis:(pašalinta, nes „geros info“ nerasta), kur yra nemazai geros info apie tai kaip neapsizioplinti ir tinkamai paimti ivairios rusies paskola.

    [Atsakyti]

  3. Negavęs paskolos - 2011-11-30

    na darbar tikrai problematiška pasiskolinti iš snoro koskelių :)

    [Atsakyti]

Rašyti komentarą