BMS krito…

cal2009-08-01  tagŽymos: ,   Paskelbta kategorijose Menas žinoti

bms2009 m. liepos 31 d. savo duris nenustatytam laikui užvėrė vienas didžiausių kompiuterinės įrangos mažmeninės prekybos tinklų Lietuvoje – BMS. Jam priklausiusios parduotuvės „BMS megapolis“ ir  „Optimalūs kompiuteriai“ jau nebelaukia pirkėjų atvertomis durimis.

Kaip teigia bendrovės „Computer Data International“, kuriai ir priklausė šis prekybos tinklas, direktorius A. Afanasenka, pagrindinė tokio žingsnio priežastis – katastrofiškai smukusi prekyba kompiuterine technika. Esą dėl tokio nuosmukio, paprasčiausiai tapo nuostolinga toliau tęsti savo veiklą, todėl ir buvo pasiryžta tokiam žingsniui.

Gera žinia nors ta, kad ir toliau veiks techninio aptarnavimo centrai, kur anksčiau įsigijusieji prekes galės kreiptis dėl garantinio aptarnavimo.

Vėl į gatvę išmesti žmonės, vėl eilės darbo biržoje, vėl mažėjančios pajamos bei didėjantis nemokių asmenų skaičius ir užsukta bankrotų spiralė. Taip. Praeitų kelerių metų burbulai mus skaudžiai baudžia ir nepanašu, kad jau matytusi kita kranto pusė.

Keletą metų aktyvia tinklo plėtra pasižymėjęs BMS, investavo nemažai į savo prekybos taškus Lietuvoje. Gal tos investicijos buvo net per daug optimistinės. Kompiuterinė ir buitinė technika nėra pirmo būtinumo prekės, todėl ir investicijos į tokią veiklą turėtų būti itin atsargios ir pasvertos. Panašu, kad į tai buvo per mažai atsižvelgta. Nors kita vertus – kas prieš dvejetą-trejetą metų galvojo apie nuosmukius? Būtent optimistinės nuotaikos ir pakišo daugeliui koją, nes per daug visi tikėjo šviesia ateitimi.

Nors BMS parduotuvės niekad negalėjo pasigirti itin žemomis kainomis, tačiau vienas esminių šio prekybos tinklo privalumų buvo tas, kad čia bet kada galėjai gauti nemažai prekių, kurių kitose parduotuvėse tekdavo laukti mažiausiai parą. Greitam pirkiniui tai buvo puiki prekybos vieta. Tokia pasirinkta prekybos strategija buvo puiki ekonominio pakilimo metu, tačiau visiškai nepasiteisino kai ekonomika ėmė važiuoti žemyn. Pirkėjai per keletą metų spėjo perprasti BMS prekybos specifiką, todėl pradėję taupyti dažniausiai pasirinkdavo kitus pardavėjus, galinčius pasiūlyti tas pačias prekes žemesnėmis kainomis. BMS liko be pirkėjų, taigi ir be pajamų. O tai atvedė į situaciją, kurią šiandien ir turime.

Rašyti komentarą